Tuesday, October 31, 2006

Ben haftasonuna haftasonu demem içinde sinema aktivitesi olmayınca!


Törendi kutlamaydı derken bir haftasonunu daha geride bırakırken sanatsal faaliyetlerden de geri kalmadık tabii ki. Yer gök yıkılıyo "HOKKABAZ HOKKABAZ" diye. Eğer sizde haberlerde yada şu saçmasalak magazin programlarından birinde denk geldiyseniz filmin galasından görüntülere ne demek istediğimi anlamışsınızdır. Filmi seyreden herkes "10 numara", "şahane", "Cem yine döktürmüş", "bu sefer güldürmenin yanında bir de ağlattı bizi Cem" gibi laflar etti. E insan merak ediyo tabii. Zaten pek de fazla iyi alternatif olmayınca napalım bizde gittik izledik. Alternatif yok diyorum, nasıl olsun? HOKKABAZ sadece Istanbulda, yanlış saymadıysam eğer(ki emin olmak için iki kere saydım) tamıtamına 65 salonda birden oynuyor. Türkiye çapındaki salon sayısını saymaya bünyem müsaade etmedi. E şimdi bu haksızlık değil de nedir?

Vizyonda Hokkabazla birlikte dört tane daha Türk filmi var. Bunlardan iki tanesi de bence gerçekten izlemeye değer filmler. İlki Nuri Bilge Ceyhan'ın İKLİMLER'i diğeri de Reha Erdem'in BEŞ VAKİT'i. Yerli ve yabancı festivallerde kendilerini kanıtlamış olan bu iki filmin gösterildiği toplam sinema salonu sayısıysa İstanbul'da sadece 15 civarında. Bunu sadece benim oturduğum Anadolu yakasına indirgersek filmlerden birini izleme olanağım tamamen ortadan kalkarken, diğeri içinde seçenekler sadece 3'e iniyor.

Neyse biz HOKKABAZ'a dönelim. Maalesef ben filmi o galadan çıkanlar kadar şahane bulmadım. Hikaye fena değil belki ama tam olarak iyi işlenememiş bence. Ne çok güldüm filmi izlerken ne de gözlerim yaşardı. Filmin komikliği de duygusallığı da çok vasat boyutlarda kalmış bence .Dikkatimi çeken bir diğer şeyde kullanılan kostümlerdi. Cem Yılmaz'ın(yani İskender'in) kıyafetleri biraz modası geçik gibiyken onun en yakın arkadşı, iş ortağı Maradona da renk renk eşofmanlarıyla The Royal Tenenbaums' tan fırlamış gibiydi. Birde Özlem Tekin'i oyuncu değil de şarkıcı olarak izlemeyi tercih ederim.

Benden bu kadar. İzlemek izlememek size kalmış!

1 comment:

MORSALKIM said...

sinema dergisi almaya gerek YOk valla :) yanı sadette sen bize tavsiye etmiyosun ...ben zaten turkish movie olayına hala adapte olamadım SEVMIYORUM kardesım ..seslendirme bile berbat ..babam ve oğlum cok guzeldı ama onda bıle cekımler ..!!