Thursday, November 02, 2006

Efendim bugün misafirlerimiz vardı. Bende evin kızı olaraktan mutfakta kendi çapımda birşeyler yapmaya çalıştım. Sevgili Portakalağacından aldığım tarifle "Elma Tatlısı" yaptım. Eğer siz de hafif meyve tatlılarını seviyosanız hiç kaçırmayın derim. Üstelik yapılışı da çok basit. Sadece elmaları nü hale getirmek ve içlerini oymak biraz zaman alıyor. Bu işlemi gerçekleştirdikten sonra elmalarımız bir tencereye koyup üzerlerine 2'şer yemek kaşığı şeker serpiyoruz, elmaların yarısına gelecek kadar su ekleyip kaynatıyoruz.

Elmalar kaynayadursun, bizde diğer tarafta elmalarımızın daha öncede oyduğumuz içlerini doldurmak için dövülmüş ceviz, kuru üzüm ve tarçından oluşan harcımızı hazırlıyoruz. Bu arada elmalarımız çoktan haşlandı. Onları bir güzel tencereden alıp tabağımıza yerleştiriyor ve içlerini dolduruyoruz.



Bu işlemi de gerçekleştirdikten sonra elmalarımızın üzerini kaplamak üzere kremamızı yapmaya başlıyoruz. Kremanın ayarını ben pek tutturamadım galiba, biraz sıvı oldu. O yüzden bir dahaki sefere vanilyalı puding kullanıcam! Pişen kremamızı da elmalarımızın üzerine döküyoruz! Ta taaaamm! İşte size harika bir tatlı.



Afiyet olsun :P

Yarın da un helvası yapmayı denicem. Bakalım o nasıl olacak??

4 comments:

MORSALKIM said...

Ayşecik onları mantı sandı da bir garip hissettim kendimi :) un helvası bayılırım sen bana inat mı yapıyosun AAAAAAAAAAAAA DİETDEYIM 2 KG VERDIM diyom ..sunlara bak ..barı tuzlu bıosıy yapda canım cekmesın :) Un helvasıda soyle Sinemlerinki gibi olsun :)yemege gelırım hehe

Anonymous said...

oh be güzelim, kis geldi, harekete gectik dimi, tatlilar, unlular, börekler falan :) üc gündür buralar acayip soguk, ayaz yani kis ötesi bi souk diyiyim ben sana :) üc gündür ewde normal yemek pismiyo, börek, pasta, pooca ve tabiiki cay! öyle mutluyumki bunlarin icinde annatamam :D aferin, cok sahane olmus, millette sasirmistir kesin!
candanim bu cok hafif bi tatliya benziyo, yiyebilirsin, hem elma ceviz ve tarcin birbirlerine cok shaaane yakisiyo, afiet olsun!

ibeking said...

way enginarcım inanamıyorum blog olayına sonra elinden çıkan tatlıların fotosunu felan görmeye....oh süper oldu seni ve morsalkımın neler yaptığını buralardan takip etmek...

enginar said...

ya evet valla hocaam cok iyi oldu bu olay..opuyorum