Sunday, October 29, 2006



Arkadaşlar!! Hepinizin Cumhuriyet Bayramını en içten dilklerimle kutluyorum.

Sizin kutlama programınız nasıldı bilmiyorum ama benimki oldukça yoğundu. İlk olarak, sabah erkenden kalkmak suretiyle tüm hazırlıklarımı yaparaktan(hiç sevmediğim halde, sırf günün anlam ve önemine uysun diye takım elbisemi giydim.Hani öğretmeniz ya ciddiyetimiz olsun!) doğruca okuluma doğru yola döküldüm. Tabii yollar bomboş (e normal olarak! kim olacak ki pazar sabahı o saatte sokaklarda?) Sadece öğretmenler ve öğrenciler. Öğrencileri formalarından, öğretmenleri de "takım elbiselerinden" kolayca farkederkten, boş yollarda gitmenin de keyfini sürerekten vardım okuluma. Bir okul klasiğidir törenlerin başlayacağı söylenen saatten en az bi yarım saat sonra başlaması. O yarım saati de diğer tüm "takım elbiseliler" le sohbet ederek ve çayımı yavaş yavaş yudumlayarak geçirdikten sonra indim bahçedeki tören alanına. Protokolde biz "takım elbiseliler" için ayrılmış yerlerimizde oturduk ve başladık töreni izlemeye. Şimdi siz hepiniz törenle ilgili ilginç bişey anlatıcam diye bekliyosunuz dimi? Ama boşuna! Anlatacak maalesef ilginç birşey yok. Törenler nasıl olur bilirsiniz; konuşmalar, şiirler, şarkılar... İlginç olan, okula başladığımız günden beri bildiğimiz bu şiirlerin, şarkıların her defasında bizi ilk defa dinliyormuşuz gibi duygulandırıyor olması!



Neyse efendim törenden sonra, hala cok fazla kalabalıklaşmamış olan yollardan geçerek eve döndüm ve ilk iş olarak "takımımdan" kurtularak Pazar günü moduna geçtim. Bir takım işlerimi halletmek üzere karşıya geçtim (hayret edilecek şekilde trafik hala tenhaydı) ve geri döndüm. Akşam saatlerine doğru yaklaşırken annem, Cumhuriyet Bayramı dolayısıyle Boğaziçi köprüsünden atılacak havayifişekleri ve köprüden denize doğru akıtılacak alev şelalerini izlememiz gerktiği konusunda ısrarcı bir tavır takınmaya başladı. Biz de onu kırmayarak Beylerbeyinde ki çay bahçelerinden birinde yerimizi aldık. Saat 19:30 da başlayacağını düşündüğümüz gösteri saat 21:00 da başladı. Üşüyerek geçrdiğimiz 1,5 saatin ardından başlayan gösteri sanırım 5 dakika falan sürdü. Gördüleriniz de köprüden yakalayabildiğim birkaç kare!

2 comments:

MORSALKIM said...

Bizde izlemek istiyoduk havai fişekleri ama malesef saatini bılmedıgımız icin gitmedik...Ama gitmiş kadar olduk ..resimler şahane :)benim bloğu tamamladı mı ne :)

Anonymous said...

Caddede oturup ta fener alayına katılmamak olur mu ama ?
Resimler çok güzel eline sağlık , valla gitmiş kadar oldum . 5 dakikada görüp görebileceğim de bu olacaktı herhalde ...
Sevgili "takım elbiseli" öğretmenim nice 29 ekimlere diyorum :)