Thursday, November 16, 2006

Havalar bir ısınıyor bir soğuyor bu nedirr yaw? Her sabah evden çıkarken bugün ne giyinsem de hem terlemesem hem üşümesem diye düşünüp durmaktan kukuman kuşlarına döndüm valla! Ama ne çare? Hala üşümeye yada terlemeye devam ediyorum. Tabii hal böyle olunca hastalıkta kaçınılmaz oluyo.
Efenim üzerinize afiyet uzun zamandır bir geniz akıntım var. Pek öyle sık sık doktora gitmek gibi bir adetim yoktur.Nedense bende böyle bir gerginlik yaratıyor o hastanelerdeki bekleme salonları; daha çok hastalanıyorum sanki. Ama dün radikal bir kararla "kulak-burun-boğazcıya" gitme kararı aldım ve de bu kararımı hayata geçirdim.
Saat dörde randevu almıştım ve tam saatinde oradaydım ancak doktor amcanın yanına girebilmem dörtbuçuğu buldu.Peki bu ne demekti? Bekleme salonunda geçirmem gereken "gıccık" bir yarım saat demekti. Sonunda doktor amcanın yanına girebilmiştim. Doktor amca şikayetimi sordu ben de anlattım. Sonra ucunda mikro kamera olan bir aleti önce kulaklarıma sonra da burun deliklerime soktu. Baktı etti falan fişman, hemen koyuverdi teşhisi "allerjik nezle". Bir damla, bir hap tamam. Bakalım ne kadar işe yarayacak hep birlikte görücez.

Bu arada habire "kış geldi!! kış geldi!!" diyoruz, kışın vazgeçilmezlerinden birinden bahsetmeden de olmaz dimi? Neden mi bahsediyorum?? Tabii ki "BOZA" dan. Hepimiz hatırlarız çocukluğumuzun uzun kış gecelerinde sokağımızdan geçen bozacıları. "Boooozaaaaaaaaa" diye bağıran sesleri gecenin sessizliğinde tüm sokaklarda yankılanırdı. O zaman bu zaman pek severim ben bozayı. Yanında da mis gibi, sıcacık, yeni kavrulmuş sarı leblebi olsa ooo oohh!! Artık, geceleri sokaklarımızdan bozacılar geçmiyor. Onun yerine marketlerden yada kışın dondurma satamayan dondurmacılardan aldığımız hazır şişelerdeki bozalardan içebiliyoruz. Ama olsun en azından hala boza içebiliyoruz. Ya tarihin karanlık sokaklarında kaybolan bozacılar gibi boza da kaybolsaydı?? Boza anılarımı anlatırken universite günlerim geldi yine aklıma. Şöyle ders aralarında Vefa'ya doğru uzanılıp, leblebiyle beraber içilen şahane Vefa bozası!! İştahınız açıldı dimi?? Olsa da içsem diyorsunuz!! E buyurun o zaman. Afiyet olsun!!! :)

5 comments:

Anonymous said...

neye alerjin varmis peki?

enginar said...

valla tam belli değil test yaptırmak lazımmıs ama tebeşir tozu kuvvetle muhtemel, daha önce boyle bısey yoktu cunku

Anonymous said...

olsun, daha önce cikmamis olmasi önemli degil, birden belirebiliyor, yani diyelimki kediye alerjin var ama yogun tebesir tozu bunun ortaya cikmasina sebebiyet veriyor, garip ama öyleymis :) benimde var, milben diye igrenc kücük yaratiklar varmis etrafimizda, sacimizda, yastigimizda, yorganimizda, yatakta, kiyafetlerimizde, koltuklarda, havada ucusan tozun bile icinde! ama alerjinin ortaya cikisi buraya gelisimden sonra, burada olupta türkiyede olmayan bir agac poleni bile harekete gecirmis olabilir diye aciklanmisti...
biranönce yaptir bakalim testi, ne cikacak?!?!

enginar said...

dogru soyluyosun yaptırmak lazım bır test ama onda da delik desik ediyolar adamı yaww!!

Anonymous said...

Gecmıs olsun arkadasım ..umarım cabuk gecer ..bu tebesır cok dertlı bısıy ..Ayy BOZA Mı hatırlamaz mıyımmmmmmmm bayılırımmmmmmmmmmmmm cografyanın oralardaydı :)